När aprils budget redan är blåst

Japp. Nu är det bestämt. Nästa månad går den månadens alla sparslantar till fyra sprittans nya sommardäck till hästtransporten, däckbyte, däckförvaring, samt byte av däck till min egen bil och förvaring. Jag vet inte exakt vad det går på men om vi gissar att nya däck kostar ca 600 kronor styck, att bytet av 8 däck går för 500 kronor, att förvaring kostar ca 600 kronor ytterligare för fyra däck...  Då kan det sluta på något mellan 3000-4000 kronor. Om jag inte behöver byta fälgar också. Men det hoppas jag att jag slipper.

Så det blir nog inget sadelköp eller blingbling under april månad heller. Men sedan borde det gå bättre att spara på sig pengar igen!




Jag har inte förråd som egentligen rymmer åtta däck. Visserligen kan man rymma åtta däck i förrådet, men då kan man inte gå in i det eller förvara något annat där som man kan vilja plocka ut. Och så känns det som ett evighetsprojekt att byta åtta däck själv, det är ju motsvarande en heldag, då man stor del av tiden står böjd eller på knä, vilket jag inte är van vid... då får hellre proffs göra det för 500 spänn på 40 minuter. 



Men detta med nya däck borde vara min sista stora satsning på min hästtransport på ett tag. Björn ska titta på några gängor som fattas i ett hörn på transporten bara. Sedan borde transporten rulla på i några år utan något större ingripanden. Finally!

Det kostar det här med att ha häst. Men man blir ju inte lycklig av att sitta hemma sysslolös heller.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet