Kravlös promenad


Jag och Galishimo gick på en kravlös promenad i lördags, med Katarina och Alladin och Marie och Troja. Jag tyckte att han säkert skulle må bra av lite kravlöshet då det har varit så mycket transportåkande och dressyr och långritter. Galishimo mådde inte alls särskilt bra av kravlöshet. Han hade tråkigt. Han nafsade mig i axeln och hittade på ofog. Jag var den tristaste tanten ever.

Sedan tittade vi på ungdomar utan sunt förnuft som körde skoter som dårar efter ridleden. Det gick rysningar efter ryggraden på mig när vi såg dem blåsa iväg i full fart. Hade de blåst i riktning mot Galishimo med samma nonchalans och tempo som de blåste förbi ryttaren före oss så hade det varit totalt kört. Största risken är ju inte att Galishimo sticker hem i panik, utan att han kan sparka upp så fula sår på sina egna ben med broddarna när han blir rädd. Det ser inte vackert ut och man är ju rädd att senorna och benen förr eller senare tar större skada. Efter denna otäcka skoterupplevelse så har jag bestämt mig för att uteritter på helger bara kommer att göras tidigt på morgonen denna säsong. Då hoppas man att de värsta idioterna sover. Det får inte hända något nu!

En till av bilderna som Elin fotograferat på oss. Hur fin som helst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet