After work

Jag var på ett slags after work i fredags, fast det gällde inte bara min arbetsgrupp utan alla möjliga kända och okända! Det som är så underbart med just denna fest är att Maria som anordnade festen har 100% koll på mig och vet att jag både är både högkänslig och lätt introvert. Det passar superbra för mig på kontoret och jag kommer verkligen till min rätt när jag möter klienter och chefer one to one, att hålla föredrag är jag också bra på då jag har en tydlig struktur när jag ska förmedla något, jag är absolut inte blyg. Men jag förlorar lätt energi i allt för röriga och stökiga miljöer. Maria vet precis hur jobbigt det blir för mig med folktäta fester och skratt och babbel. Till och med i de tystaste av kontorsmiljöer så drar jag på mig mina megastora hörselkåpor med inbyggd bullerreducering.

"Kommer du en timme bara, så blir jag jätteglad!" underströk hon och jag kände en lättnad över kravlösheten, och fick genast ett glas vin i handen när jag anlände.

Sedan minglade jag med en hel drös okända människor och fick höra den ena intressanta livshistorien efter den andra. Det skålades och åts och skrattades och dansades och musik spelades och jag tog för säkerhets skull två glas vin till. När jag var klar, efter 2 1/2 timme, och var den förste att smyga iväg, så fick jag en stor kram av Maria. Det är härligt med riktiga vänner. Inga motargument i stil med "Ska du redan gå? Vi har bara börjat!" eller "Men stanna kvar en halvtimme till, det här blir jätteroligt!" eller "Trivs du inte?" utan bara ett helt och ärligt "Vad skönt att du var här! Tack för att du kom!"

På promenaden på väg hem ringde jag Björn som frågade vart jag var.
"Om du bara fortsätter gå rakt fram, så hämtar jag upp dig med bilen." sade han, och så kvällsfikade vi hos honom och somnade till Game of Thrones. Skön fredag!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet