Galoppeti-bock


I tisdags hade jag semester och följde Sara och hästen Juan på en liten vintertur. Galishimo hade fått en "köldknäpp" och sedermera blivit köldknäpp. Så han skyggade för en massa saker som som han inte brukar skygga för alls. Både jag och Galishimo fick hjärtat i halsgropen när vi hörde ett tydligt knak i skogen.
"Det där var ingen fara. Det var bara ett rådjur." sa Sara och Juan.
"ETT RÅDJUR?!" sa jag.
"EN VILD BEST?!" sa Galishimo.
"Ja. Ett rådjur. Inte farligare än en älg eller annat vilt." förtydligade Sara. Juan suckade.
"ÄLG?! VEM SA ÄLG?! VART?!" sa Galishimo.
"Nu tar vi det lugnt! Nu tar vi det jävligt lugnt!" sa jag med min tunga andning och osäkra röst.

Juan tittade på oss och suckade.

Sedan skulle jag prova galoppera lite. Galishimo gjorde en pytteliten glädjebock. Jag kollade på videon nu under bloggen och kunde inte låta bli att le. Till och med när han bockar har han öronen glatt spetsade rakt framåt. Så typiskt honom. Men jag ville bestämt inte galoppera längre efter denna blygsamma glädjeyttring. Så det fick bli trav. Lika bra det. Ibland gör han ju glädjebock i galoppen som jag kan rida igenom, och ibland blir jag osäker och då bryter jag av. Vi får jobba mer på det i framtiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet