Dressyrträning på ridhuset!


Jag och Galishimos 19:de utflykt, detta år! Det ni! Vi blir bara bättre och bättre på att chilla på våra utflykter och inte jaga upp oss så mycket.Vi hade Björn med oss och han var ett alldeles ypperligt stöd. Frontdörren på transporten hade dock frusit ihop så han fick lastas utan att luckan framme var öppen. Det gick bra det med. Galishimo skakade som sjutton innan avresan, som han brukar, men var i övrigt trevlig och lydig.

Det var samma tränare från Stockholm som jag hade förut och som har stöttat mig massor när jag varit betydligt med osäker på Galishimo, men idag var varken jag eller Galishimo på tårna. Vi var i det gamla ridhuset, där jag bara ridit en gång förut, för sju månader sedan, men Galishimo skötte sig strålande! Jag kände mig trygg och lugn på honom och då tar man verkligen till sig övningarna mycket bättre. Det var inga som helst tveksamheter från Galishimos sida om väggar och prylar som placerats efter ridväggarna heller. Vilken lättnad för mig!


Tränaren är awesome som vanligt. Kolla här hur mycket beröm hon hinner klämma in på 60 sekunder! Vi tränar på att flytta Galishimos rumpa och hon ger mig feedback samtidigt. Jag tycker att hon är superbra! Jag som lätt blir självkritisk i min ridning växer massor och blir mycket tryggare när jag har denna typ av tränare. Jag är mycket glad över henne!


Tack till Björn som är så duktig och filmar!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet